carolineandersson.blo.gg

Mamma & Sambo

minis vagn

Kategori: Allmänt

tänkte visa en bild på minis vagn, tanken va att sälja våran Emmaljunga scooter å Troy fick använda denna, men eftersom Troy sover i vagn på dagis så ville jag ej ha nya vagnen där, så emmaljungan fick bli kvar :) så nu står ist våran Brio å väntar på mini, är jätte nöjd :)
det är en Brio Smile.



Äslakde lilla <3

Kategori: Allmänt

Igår fick jag äntligen se våran lilla Mini! 
Den hade det så bra i magen, Känner inga rörelser eftersom jag har livmodern i framvägg som jag misstänkte. 
Annars såg allt helt normalt ut, Så nu får vi vänta till den 27 Februari, innan vi får se vem du är! 
Om du vill komma i tid! :) 

Febrig Troy

Kategori: Allmänt

Igår kom Troy hem från dagis med 40.0 garaders feber! 
När vi kom hem va det inte samma livliga Troy som kom hem, han satt å såg trött ut, inte konstigt eftersom han hade feber.
Så inatt fick han sova med mig så man har mer koll på honom. 
min lilla sjukling!

Imorgon är det ULTRALJUD!

Och kom igen nu, va med å tävla om nappar! Superenkelt, kommentera med mejladress, Så är det klart! :) 

Bloggtävling

Kategori: Allmänt


Denna tävling sponsras av www.namnnappen.se !

Vinn ett valfritt paket nappar & text!

För att vara med och tävla:

1. Kommentera detta inlägg och dela bilden på eran blogg eller instagram. 
skriv även att namnnappen.se sponsrar och att tävlingen är på denna blogg (Carolineandersson.blo.gg)

2. Viktigt är att du lämnar en mejladress så jag kan kontakta vinnaren. (den 7/10)

3. ni som inte har blogg/instagram kan kommentera vilket paket nappar ni önskar, å texten. 
glöm ej mejladressen!


Tävlingen avslutas 6/10 och vinnaren drar jag den 7/10. 

(Delar ni på instagram, berätta gärna vad ni heter där!) 

Nytt, Igen

Kategori: Allmänt

Kollade i Hm's katalog häromdagen å vart lite kär i en jacka, å Theo lär ha en som är varmare nu höst. 
Theo valde även ett par varmfodrade skor, Dom är ute så pass mycket på det nya dagiset så varmare ytterkläder i höst är ett måste :) 


Priser
Skorna: 199:-
Jackan: 399:-

ange koden 0747 så får du 25% rabatt på en valfri vara!! :) 

Extra tokig

Kategori: tredje graviditeten



Bilderna visar det jag är extra tokig i just nu. 
Denna graviditet är jag inte så mycket för godis, glass eller liknande (förutom min älskade cola då)
denna gången är den mer knäckebröd, äpple/apelsin, eller sallad!
med Theodore va det Choklad i mängder
å med Troy va det glass.
Mjölk som jag inte varit så förtjust i innan lär jag ha till nästan varje måltid. Iallafall till frukost. 

Nu är det bara 4 dagar kvar till Rutin ultraljudet. 
Vem gömmer sig därinne? 

Lite nytt

Kategori: Theodore

Theodore valde egna stövlar, Eftersom hans andra gått sönder så fick de bli ett par nya. 

Till Mini


En bärsele, det va en sak jag verkligen saknade när Troy va liten, Så det fick bli att klicka hem en sådan.
Det vart den på bilden. Den duger alldeles säkert.
läste att den va bra å att folk rekommenderade den. så får lita på det :)

Trötta barn

Kategori: Allmänt

Idag hade jag visst trötta barn, det kan jag nog tacka min vän Tanja för, vi var nämligen dit ikv å lekte, åt godis, titta på lejonkungen och Idol. Nu sover barnen, utan gnäll och fort gick det. nu ska jag sitta här å njuta av lugnet en stund. 






7 Dagar kvar

Kategori: tredje graviditeten

Pojkarna är på dagis, och jag sitter här å tittar runt lite.
Imorgon är det jobb som gäller, Så klockan 7 ska vi befinna oss på dagis, Så det betyder en väldigt tidig morgon för oss. Som tur är får ju barnen frukost på dagis!

Idag är det 7 dagar kvar till Ultraljudet. 
Jag är så nyfiken på vem du är därinne. 



Baby to be

Kategori: Allmänt

Hämtade ut min baby to be box från apoteket idag. Fanns lite rabatter och bra att ha saker i den. 



Minis låda

Kategori: Allmänt


minis låda, finns lite av varje. Men nu får resten inhandlas efter rutin ultraljudet. 
Speciellt byxor och pyjamas. men denna gången får det nog bli å inhandla sovpåse, fått höra att dom är smidiga. 
Ersättning, nappflaskor (ifall inte amningen vill fungera så har jag grejer hemma, eftersom amningen inte funkade så bra med Theo & Troy så har jag inte så stora förväntningar denna gången,)

Vecka 18

Kategori: Allmänt


Då har vi kommit till vecka 18! bilden visar magen nu (vänster) och magen med Troy (höger). skillnad på storlek är det allt. 

Ultraljud

Kategori: Allmänt



har nu kommit till vecka 16+6, mm känner inga rörelser! så jag ringde mvc och gyn, dom tyckte jag skulle komma in på en koll! och jag gick därifrån med ett leende på läpparna, den lever och mår bra!! Nu är det bara 10 dagar kvar till Rutinultraljudet, då vi förhoppningsvis kmr därifrån med lite mer fakta än jag fick idag! 


Sep. 09, 2013

Kategori: Allmänt

har glömt av bloggen totalt, jag har jobbat några pass och sen håller vi på att få ett nytt kök! Är nog klart till veckan, ska bli så skönt när dom är färdiga.
Den 26 September ska vi på rutin ultraljud. det tråkiga är bara att Olle är i norge å jobbar precis då, så mamma får.följa med istället.

Har varit orolig att det ska varit något på tok, eftersom jag knappt känner den lille, men igår kände jag den lite. Så de ska bli skönt att få veta hur det är! :)



bilder som är en vecka! :)